תלונה למח"ש: שוטר איים כי ימציא תקיפה שלא קרתה

תלונה הוגשה למח"ש נגד שוטר ימ"ר ירושלים בטענה כי איים להמציא תקיפה שלא היתה, ולהתלונן תלונה שקרית נגד צעיר בטענה כי הלה תקף שוטר. את התלונה הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו.

צעיר תושב ירושלים הגיש תלונה במח"ש נגד ע', שוטר ימ"ר ירושלים, בטענה כי ע' איים עליו כי ימציא שהצעיר תקף אותו, וכך יגיש נגדו תלונה שקרית על תקיפת שוטר. בתלונה, אותה הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, נכתב בין היתר כי ע' הורה לשוטר שהיה איתו להפסיק לצלם, והדגים את האופן בו תקף אותו הצעיר כביכול.

האירוע התרחש בערב פסח, עת עוכב הצעיר לחקירה בימ"ר ירושלים. לפי התלונה, לפני שנלקח לחקירה ערכו השוטרים חיפוש מדוקדק בביתו. העיר תיעד את החיפוש בטלפון שלו, ולאחר מכן הועלה לניידת. לפתע דרש השוטר ע' כי הצעיר יביא לו את מכשיר הטלפון שלו. הצעיר השיב שהמכשיר לא עליו, והשוטרים ניסו לבצע חיפוש נוסף בביתו, למרות שהחיפוש הראשוני תם.

כשלבסוף נסעה ניידת המשטרה לכיוון התחנה, טען השוטר ע' כלפי הצעיר כי הוא דרש ממנו למסור לו את הטלפון שלו – דבר שלא נכון, כך בתלונה.

עו"ד יאדו, ארגון חוננו

לאחר מכן הורה השוטר ע' לשוטר שלידו להפסיק לצלם, ואמר לצעיר בנוכחות שני השוטרים שהיו עימו כי ע' יגיד שהצעיר המעוכב תקף אותו, ואז הדגים את האופן בו תקף אותו הצעיר כביכול. ע' אמר לשוטרים "אתם ראיתם שהוא תקף אותי, ותרשמו את זה בדוחות".

כשהגיעו לתחנה אמר השוטר ע' שנית לשוטרים שירשמו הדוחות על התקיפה, בעוד הצעיר שומע זאת.

לפי התלונה, האיום של השוטר ע' כי ימסור לגביו תלונה שקרית הוא "איום חמור", הפוגע בטוהר ההליך המשפטי/חקירתי ועולה כדי עדות שקר, בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט ועוד.

בסוף התלונה כתב עו"ד יאדו כי המליץ לצעיר להיבדק בפוליגרף לגבי נסיבות התלונה "על מנת ליתן תוקף לדברים ותוחלת לחקירה אסרטיבית". בנוסף, ביקש יאדו לעיין בדוחות הפעולה של השוטרים מהאירוע וכן בסרטוני התיעוד של הנסיעה.

Call Now Button