צפו: "במקום לנטרל מחבלים הצבא מנטרל את החיילים"

03.08.16

בעקבות השעיית הלוחם, ערכנו בדיקה מקיפה על האירוע, מדובר באזור המוגדר סטרילי בכניסה הראשית של הצד היהודי של מתחם מערת המכפלה, אשר נאסר לכניסת ערבים בשל הסכנה הביטחונית, באותה הנקודה נרצח לאחרונה גינדי קאופמן הי"ד תושב קרית ארבע, ובוצעו בו בשנים האחרונות פרובוקציות רבות, אחת החמורות שבהן היא אירוע בו ילד ערבי הטריד מינית שוטרת מג"ב כאשר קרוב משפחתו מצלם ומעודד אותו והלוחמת נותרה חסרת אונים מחשש שאם תגיב ינקטו נגדה צעדים בידי מפקדיה – סרטון שהופץ ברשת האינטרנט.

עו"ד עדי קידר מהארגון, קצין מבצעים בגדס"ר צנחנים במיל' קורא למפקד מג"ב לבטל את השעיית הלוחם: "מתחקיר שערכנו בשטח, ושיחות עם לוחמים, חוסר הגיבוי רק עולה מדרגה. ברצועת עזה אני מול העיניים שלי ראיתי יותר מחמישה מקרים שמחבלים שולחים ילדים לכיוון הגדר בכדי לבחון את תגובת צה"ל ולראות מה יקרה כהכנה לפיגוע. יש כאן עלבון לאינטליגנציה של הציבור. אתם לא יודעים שבאותו מקום היו פיגועים ואנשים נרצחו?! ככה זה מתחיל, בשליחת ילדים לבחינת התגובה.

אנחנו קוראים למפקד מג"ב לבטל לאלתר את ההשעיה של הלוחם, וקוראים למח"ש לא לעסוק בדבר הזה שהוא זוטי דברים ולכל היותר מהווה עבירת משמעת. בנוסף יש לחקור מי שלח את הילדה, וכיצד הצלם, שכבר צילם בזירות פיגוע רגעים ספורים לאחר הפיגוע, ידע להיות במקום בדיוק ברגע המתאים ללכוד את השוטר במצלמה, ולוודא שלא מדובר באיסוף מידע והכשרת הקרקע לפיגוע רצחני נוסף כפי שידעה חברון בחודשים האחרונים".

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל הארגון: "אני כתושב חברון שמתפלל במערת המכפלה כל בוקר ועובר בנקודה הזו רואה כיצד מדי יום ערבים מתגרים בלוחמים שלנו ומבצעים פרובוקציות מצולמות. באותו האזור צולם ילד ערבי מטריד מינית לוחמת מג"ב כשערבי מבוגר מצלם ומעודד אותו. באותה נקודה ממש חברי גינדי קאופמן הי"ד נרצח לפני מספר חודשים, אך נתונים אלו לא הוזכרו משום מה בידי בצלם וכלי התקשורת.

לא יתכן שמפקד מג"ב מיישר קו עם ארגון שמאל קיצוני וכך האויב מרוויח נטרול של לוחם, כמו שקרה עם ארבעה לוחמי כפיר שבמשך שבועיים שהו במעצר בעקבות תלונת שווא של ערבי, ורק בעקבות הייצוג המשפטי שהענקנו להם שוחררו ללא תנאי. נוצר מצב אבסורדי בו במקום לנטרל מחבלים הצבא מנטרל את חייליו הוא. מחובתנו לתת גב ללוחמים שמסכנים את נפשם עבורינו ולא להפקירם".

בסרטון: ילד ערבי מטריד לוחמת מג"ב באותה הנקודה בה התרחש האירוע עם האופניים בשבוע שעבר.

 

Call Now Button