מה קרה כשפעילי הר הבית צעקו "אללה אכבר" ברחבת הכותל?

פעילי תנועת "חוזרים להר" הגיעו אתמול (ד') לרחבת הכותל המערבי של הר הבית ופתחו בצעקות "אללה אכבר" קולניות. מחאת הפעילים מגיעה בעקבות החלטת שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקיפה שפירא שקבעה השבוע כי התקפות מילוליות של צעקות "אללה אכבר" בידי מוסלמים כנגד קבוצות היהודים העולים להר הבית, אינן מהוות עבירה, וכן בעקבות סגירת הר הבית ליהודים עד לסיום חודש הרמאדן בעקבות החשש מהתפרעויות כאלו.

האירוע התרחש ברחבת הכניסה לכותל המערבי של הר הבית, ובין הפעילים לבין מבקרים מופתעים החל שיח סביב הסוגיה, ויהודים רבים התפלאו לגלות שכך נראים ביקורים של מי שעולה להר הבית, אולם בניגוד להחלטת בית המשפט והתנהלות המשטרה בעניין צעקות המוסלמים בהר הבית, השוטרים שהוזעקו לטפל בפעילי "חוזרים להר" דווקא החליטו לעצור שישה פעילים ופעילות בחשד להפרת הסדר הציבורי.

עו"ד יצחק וינר מהארגון הגיע לתחנת המשטרה בכדי לסייע משפטית לפעילים, אשר מסרו בחקירתם כי מעצרם אינו חוקי ומהווה אפליה בוטה מצד המשטרה. רק בשעות הערב שוחררו הפעילים בתנאי הרחקה של שבועיים מהעיר העתיקה. בנוגע לחלקם יתקיים היום (ה') דיון בבית המשפט בו ידון בית המשפט בתנאים המגבילים שהושתו עליהם.

היום הוכח מה שאנו טוענים כבר זמן רב, רשויות החוק נוהגות באפליה קשה ובוטה כנגד יהודים במתחם העיר העתיקה בכלל והר הבית בפרט. לא יתכן שיהודים נעצרים בגין מעשים שבית המשפט קבע כי אינם מהווים עבירה במקרה שמבוצעים בידי ערבים, נשקול לתבוע את המשטרה על מעצר שווא, וכן לערער על תנאי ההרחקה שהשיתה המשטרה על הפעילים.

רפאל מוריס יו"ר תנועת חוזרים להר מסר בתגובה כי "האירוע בוצע בעקבות ההתעללות המשטרתית המתמדת ביהודים בהר הבית, וכניעת המשטרה פעם אחר פעם לטרור הערבי. הר הבית נסגר ליהודים כבר מיום ראשון, צום י"ז בתמוז, בעקבות התפרעויות וצעקות "אללה אכבר" של מוסלמים, סגירת ההר ליהודים ומניעת חופש הפולחן דווקא בימי בין המצרים בהם אנו מבכים על חורבן הבית, הינה דחיפת אצבע בעין הבוכיה של כל עם ישראל ודבר זה מהווה קו אדום מבחינתנו, אנו קוראים לשר הפנים גלעד ארדן ולראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח לאלתר את רחבת הר הבית ליהודים ולהשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לאשר ליהודים להתפלל בחופשיות בהר הבית".

קרדיט צילום: "חוזרים להר".

Call Now Button