מקומם: מעצר במקום אזיק אלקטרוני

לאחר שנותר שבועיים במעצר משום שלא קיים איזוק אלקטרוני ביו"ש, הורה ביהמ"ש על המשך מעצרו של צעיר מבית אל, וכעת משום ששירות המבחן טוען כי לא ניתן לבצע איזוק גם בישיבה בירושלים

שבועיים של מעצר מיותר עברו על צעיר תושב בית אל לאחר שנטען כי חברת האיזוק האלקטרוני אינה פועלת ביהודה ושומרון, כתוצאה מכך נוצר מצב בו הוא לא יכול לשהות במעצר בית בבית הוריו.

אולם כעת מגיע פרק ב' בסאגה המשפטית. עו"ד עדי קידר מהארגון הציע לבית המשפט חלופה אחרת בישיבה בירושלים, אולם בדיון שנערך היום התברר כי שירות המבחן טוען כי לא ניתן לבצע איזוק אלקטרוני גם בישיבה זו.

על פי החוק החדש שנכנס לתוקף בשבוע שעבר, שירות מבחן בוחן את מקום החלופה בטרם ישוחרר עצור לשהות תחת איזוק אלקטרוני. בתסקיר שהוגש נטען כי לא ניתן לשחרר את הצעיר לישיבה משום שמדובר במקום בו מספר רב של תלמידים. אולם האבסורד הוא שראש הישיבה,  מסר במכתב לבימ"ש כי בישיבה שהו וגם נמצאים כיום אנשים ששוחררו בידי בית משפט עם איזוק אלקטרוני.

"מדובר בחוסר אונים מתמשך של מערכת המשפט", מסר בתגובה עו"ד עדי קידר = המייצג את הצעיר, "הפרק השני בסימפונית התנהלות הראשויות נמשך.  בפעם השנייה מבקש ביהמ"ש לשחרר עצור, ושוב שרות המבחן ומערכת האיזוק האלקטרוני מונעים את השחרור של העצור שכבר נמצא במעצר יותר מחודשיים. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה שהחלטות שיפוטיות לא ימומשו בגלל החלטות של פקידים זוטרים. אני קורא לשר לביטחון פנים ושרת המשפטים לפעול בנחרצות לביצוע ההחלטה".

Call Now Button