השב"כ והמשטרה העלו הילוך במאבק בתושבי גאולת ציון

24.05.16

מאז חודש שעבר החלו להגיע לגבעה מספר צעירים באופן קבוע והם לומדים במקום תורה. אולם כח משימה מיוחד בראשות קצין משטרה ובמעורבות של "אורן" – רכז המחלקה היהודית של השב"כ בגוש שילה, מגיעים על בסיס יומיומי לגבעה ומבצעים פשיטות ומעצרים, לעיתים תוך שימוש בעשרות שוטרים. לפני ובמהלך הפשיטות מוצבות תצפיות בגבעות ובישובים המשקיפים על גאולת ציון, וזאת במטרה לאתר את הנערים הלומדים במקום.
אחד משיאי הפשיטות התרחש אתמול בצהריים אז הגיעו כ-15 כלי רכב משטרתיים לאזור הגבעה ועשרות שוטרים, בלשים, שוטרי מג"ב ויס"מ, פשטו על הגבעה מארבעה כיוונים שונים והצליחו לתפוס 3 נערים צעירים שלמדו במקום. השוטרים הקריאו להם את נוסח צו התיחום החדש, שחררו שניים מהם בשטח ועצרו שלישי. העצור נחקר ונשאר למשך הלילה בתחנת בנימין, ובשעות הצהריים (ג') הוא שוחרר ממעצר ללא תנאי וכעת שוקל לתבוע את המשטרה על מעצר שווא.
התושבים עצמם מדווחים על פשיטות בלילות ובימים, וכי בלילות משתמשים הכוחות באמצעי ראיית לילה, פורצים למבנים ובמקרה אחד אף דווח על קצין משטרה שנכנס למבנה כשאקדח שלוף בידו. בנוסף דווח כי רכז המחלקה היהודית המכונה "אורן" ואחראי על גוש שילה, מבצע שיחות איומים לנערים ואף איים על כמה מהם בצווי הרחקה מנהליים מהאזור במידה ולא יפסיקו ללמוד בגבעה.
נציין כי בצו התיחום קיימות בעיות משפטיות שונות. עו"ד נתי רום שטיפל בכמה מהעצורים בגבעה מטעם הארגון ואתמול אף הגיע למקום וסייע לנערים שעוכבו אומר כי לא לחינם המשטרה לא מביאה את המעוכבים לבתי המשפט, ככל הנראה בשל חשש שהללו יבחנו את חוקיות הצו ודרך המעצרים.
"בימים האחרונים משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים באזור גאולת ציון ומבצעת מעצרים ועיכובים לנערים שנמצאים במקום עם ספרי קודש בידם", אומר עו"ד רום. "חבל לראות פעם אחר פעם נערים צעירים מבלים לילה במעצר כאמצעי ענישה ללא שהם אפילו מובאים בפני שופט לאחר מכן. אני חושב שכדאי שמשטרת ישראל תעשה חושבים איפה היא משקיעה כוחות, ודאי בעת הזאת כאשר ישנם דברים הרבה יותר חשובים וגם תבחן מחדש את ההתייחסות שלה לקטינים שמבלים במעצר ללא הצדקה."
בתמונות: המעוכבים מהאירוע אתמול.
צילום: ארגון חוננו.
1

2

3

Call Now Button