לינץ' בתושב שבי שומרון – ראש מועצת הכפר בורקא היה ממובילי ההתפרעות

18.05.17

ח' תושב שבי שומרון אשר עשה אתמול (ג') בשעות הצהרים את דרכו לכיוון היישוב נחסם ע"י התקהלות המונית של ערבים אשר חסמו את צומת הכניסה ליישוב ולאחר שזיהו כי מדובר ביהודי החלו לתקוף אותו ואת רכבו.

"יצאתי ממקום העבודה שלי לארוחת צהריים בבית, אני מגיע לצומת היישוב שבי שומרון ורואה שם דגלים פלסטינאים על הכביש והתגודדות של הרבה ערבים" סיפר התושב, בהתחלה הערבים כלל לא הבחינו כי מדובר ביהודי סיפר "אני גם דובר ערבית אז ירדתי מהרכב דברתי איתם וצילמתי תמונות, ברגע שהם קלטו שאני יהודי פתאום הכל התהפך אצלם.

פתאום התחילו לדחוף אותי באגרופים ומכות. כשראיתי את תמונת המצב נכנסתי לרכב ונעלתי את עצמי בתוכו, רציתי לברוח. אך הם התחילו לדחוף את הרכב ולנענע אותו מכל הכיוונים." תיאר.
ח' מספר שאל אף שהגיעו למקום כוחות צבא עברו דקות ארוכות עד שכוחות צה"ל הצליחו להתגבר על הפורעים "גם שהגיע הצבא והתחיל לפנות אותם ברימוני הלם וכו' הם המשיכו לעלות על הרכב ולנדנד אותו, לקח לחיילים בערך חצי שעה להשתלט על האירוע", לשמחתו סובל כעת ח' מכות יבשות בלבד אך רכבו ניזוק מתוצאות ההתפרעות.

לדברי ח' בין מובילי ההתפרעות היה ראש מועצת הכפר בורקא שלטענת הערבים נעצר בידי כוחות הביטחון בחשד להתפרעות.

מיד לאחר התקיפה ולאחר הגשת התלונה במשטרה ע"י ח' שיגר עו"ד חיים בלייכר מהארגון מכתב בהול למשטרה בו דרש שתתבצע חקירה מקיפה והמחבלים יבואו על עונשם.

"הגשנו את הבקשה על מנת שהמערכת תיתן לאירוע את מלוא תשומת הלב הראויה וכן את מלוא כובד המשקל" הסיבר עו"ד בלייכר, "לא מדובר באירוע סתמי אלא באירוע טרור לכל דבר. יש לקחת מהמקום את כלל הממצאים, לרבות מצלמות אבטחה וממצאים נוספים, על מנת למצוא את הפורעים ולהענישם בכל חומרת הדין".

מחלקת נפגעי עבירה ונפגעי טרור בארגון מסייעת לאזרחים אשר נקלעו לאירועי טרור ופח"ע. עורכי הדין במחלקה מסייעים במישור הפלילי אל מול הפורעים הערבים וזאת במטרה לוודא כי הרשויות חוקרות כל אירוע עד תומו. כמו כן, מסייעים עורכי הדין במימוש הזכויות האזרחיות אל מול הרשויות השונות ובמקרים הרלוונטיים אף מגישים תביעות אזרחיות כנגד התוקפים.
בתמונה: הנזק ברכבו של ח'.

התמונה של ‏ארגון חוננו - הדף הרשמי‏.
Call Now Button